יותם שאולי

תאריך לידה: תאריך פטירה: 17-02-1995
יותם שאולי

סמל 

שאולי, יותם (בומבון)

 

בן מגדה ואוריאל. נולד ביום כ"ד באב תשל"ה(1.8.1975) בראשון לציון. השני בין שלושת ילדי משפחת שאולי, אח ליוחנן ולישראל. יותם החל את לימודיו בבית-הספר היסודי "רעות" בראשון לציון, המשיך בחטיבת הביניים בבית-הספר "מורדי הגטאות", וסיים בבית-הספר "יוהנה ז'בוטינסקי" בבאר יעקב, במגמת מכונאות רכב. בין סיום התיכון לגיוסו לצה"ל נסע יותם לטיול ברומניה.

יותם התגייס לצה"ל בינואר 1994 ושירת בגדוד "ברק" בחטיבת גולני. הוא עבר טירונות ומסלול קרבי מלא. שבוע לפני נופלו התנדב יותם לפלוגה הרובאית של הגדוד.

יותם נפל בעת מילוי תפקידו בלבנון, ביום י"ח באדר א' תשנ"ה (17.2.1995). בן תשע עשרה היה בנופלו. הוא הועלה לדרגת סמל לאחר מותו. הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בראשון לציון. הותיר אחריו הורים ושני אחים.

הרמטכ"ל אמנון ליפקין שחק, כתב למשפחה: "יותם, זכרונו לברכה, נפל במהלך פעילות במסגרת המאבק על ביטחון ליישובי הצפון, עת נפגע מהתפוצצות זוג מוקשים באיזור מוצב עישייה, ברצועת הביטחון שבדרום לבנון. יותם שירת כלוחם בגדוד 'ברק' של חטיבת 'גולני' ותואר על ידי מפקדיו כלוחם טוב, ששאף להתקדם ולהיות לוחם בפלוגה הרובאית של החטיבה. היה חדור בשמחת חיים ואופטימיות, שהשרה על סביבתו, אהוד ומקובל על מפקדיו וחבריו כאחד. הועלה לדרגת סמל לאחר מותו. זכרו יהיה נצור בלבנו תמיד". הוסיף מפקד הגדוד: "יותם היווה משענת ואבן שואבת לכולנו, חבריו ומפקדיו. חיוכו השובה, אהבת החיים והאופטימיות הנצחית שבו, דבקו בכולנו, גם ברגעים הקשים. כל אלה לא עמדו לנו ביום נפילתו של יותם. הדממה שהשאיר אחריו קשה מנשוא. לוחמי ומפקדי היחידה מרכינים ראשם על אובדן חבר ולוחם – יותם".


(המידע המופיע בדף http://www.izkor.gov.il/HalalView.aspx?id=514241)