תוכנית תעשייה

תכנית ההעצמה בפרויקט " מצוינות לתעשייה".

 

חשמל-3במסגרת תכנית ההעצמה בבית ספרנו ובשיתוף פעולה עם עמותת "הזנק" אנו דואגים ליצירת מעטפת חינוכית חמה ואוהבת, כמעט משפחתית, אשר מכסה את התלמידים 360 מעלות, 365 ימים בשנה ודואגת לצרכיהם החינוכיים והאישיים כאחד. מטרת התכנית היא לקדם תלמידים מאוכלוסיות חלשות, בעיקר תלמידי פנימייה מהפריפריה ותלמידים שמסיבה זו או אחרת המצב בבית לא מאפשר להם להתרכז בלימודים. התלמידים הלוקחים חלק בתכנית זוכים לשעות תגבור מעבר למערכת בכל מקצועות הליבה ומקצועות המגמה. בנוסף, זוכים התלמידים לשלל פעילויות מגבשות וסיורים לימודיים לצד סדנאות אימון אישי (קואצ'ינג), כישורי חיים ומעל הכל – מטרת העל שלנו –  שהיא השתלבות במסלול לימודים מקצועי מובנה – המוביל אותם להשתלבות במכללה והתמחות במקצועות החשמל בכתה י"ג-י"ד.

 

התלמידים הבוחרים ללמוד במגמת חשמל זוכים לאימוץ ע"י חברת "קוקה קולה", המאפשרת לתלמידים לקחת חלק בפרויקט מיוחד עם עובדי החברה במהלך כתה י"א במסגרתו הם זוכים לתכנן ולהרכיב מודלים חשמליים. התלמידים זוכים לליווי אישי מצד עובדי החברה כאשר מתנדבים מקוקה קולה לוקחים תחת חסותם את תלמידי המגמה, מלווים אותם לאורך שלוש שנות התיכון ודואגים להפיק אירוע סוף שנה בו לוקחים חלק כל תלמידי מגמת חשמל מ-י' ועד י"ב, כולל תלמידי כתה ט' שבחרו ונבחרו ללמוד במגמה וכמובן תלמידי י"ג-י"ד. התלמידים זוכים לסייר בפס הייצור של המפעל, להקשיב להרצאות מאת מהנדסי החברה ואף להתנסות בסימולציות שונות כגון "ראיון אישי" במטרה לקבל את הכלים שיעזרו להם להשתלב במשק עם סיום לימודים ושירותם הצבאי, על הצד הטוב ביותר.

 

כמו כן, חברת "נובל אנרג'י" מאמצת אף היא את תלמידי מגמת חשמל כבר מספר שנים ודואגת לתת לתלמידים טעימה מהעתיד של המשק ושל החשמל במדינת ישראל. במסגרת התכנית זוכים התלמידים לסיורים מקצועיים והרצאות, אם זה במשרדי החברה בהרצליה פיתוח, במכללת רופין או אצלנו בביה"ס. התלמידים זוכים לקחת חלק בתכנית מאד מיוחדת בהגיעם לכתה י"א במסגרתה הם נהנים מסדרת הרצאות של מרצה בכיר ממכללת רופין ובהמשך אף זוכים לנסוע ולקחת חלק בניסוי מאד מיוחד במעבדות הגז של מכללת רופין. התלמידים, אשר בנוסף ללימודי המגמה לומדים גם יחידה מדעית בפיסיקה ובכימיה, לומדים למעשה על אודות תהליך ההפקה של החשמל מגז.