דבר מנהלת חטי"ב

תלמידים, צוות חינוכי והורים יקרים,

 

אני גאה לנהל את חטיבת הביניים בבית הספר השש שנתי "עתיד" ע"ש יוענה ז'בוטינסקי, אשר חרת על דגלו את ערך המצוינות בכל תחום, הישגים חינוכיים מרשימים וצוות מורים מקצועי ומיומן.
חזון הכפר מציב רף גבוה לכל באי בית הספר ומשקף השתלבות והצלחה של תלמידי הכפר בחיים של המאה ה-21 כערך. אנו, צוות מורי ביה"ס מחויבים לחדשנות פדגוגית והתחייבות מקצועית–ערכית לתהליכי למידה משמעותיים. זאת על מנת להוביל אתכם להיות לומדים עצמאים המציבים לעצמם ובעצמם מטרות ויעדים אישיים וחברתיים ופועלים למימושם העצמי.
צוות המורים שוקד על פיתוח הוראה – למידה משמעותית, מתעדכנת ורלוונטית ובמקביל טיפוח הסקרנות האישית והקבוצתית לרכיבי חומר הלימוד.

 

אני מאמינה שביכולתנו, המורים והמחנכים, לגרום לכם, תלמידינו, לחלום ולשאוף. השאיפות והחלומות שלכם מושפעים בין היתר מהציפיות שלנו! לכן אני רואה את תפקיד הצוות החינוכי כמחנכים לחיים וכמעודדים את הרצון ללמוד, להאמין באפשרויות, ובחשיבות הלמידה בכל הזמן ובכל מקום. ואתכם ההורים אני רואה כשותפים מלאים בדרך חשובה זו.

 

אני רואה בעבודה החינוכית בחטיבת הביניים שליחות. זוהי הזדמנות להוביל שינויים משמעותיים בחינוך ובפדגוגיה, על מנת להכין תלמידים להמשך לימודיהם בכיתות הגבוהות ולחיים עצמאיים. הדגש הוא כמובן על גיל המעבר בין ילדות לבגרות, ועל הבעיות הרגשיות שמלוות את המתבגר הצעיר. בנוסף מודגשת העבודה על התפתחות ועיצוב הזהות האישית והחברתית של המתבגר, תוך יצירת חיבור אל התכנים והתהליכים הלימודיים, רכישת מיומנויות והרגלים הנדרשים במאה ה-21 .
אנצל במה זו על מנת להודות לצוות החינוכי והניהולי של ביה"ס על העשייה החינוכית היום- יומית למען תלמידי הכפר, אני מאמינה שהצוות כולו לא חוסך כל מאמץ על מנת לעמוד ביעדים אשר הציב לפניו.

 

בהזדמנות זו מאחלת למדינת ישראל שחוגגת השנה 70 שנה של עצמאות, של יצירה, של כלכלה, של צמיחה ותרבות, בניית תשתיות, של חברה הולכת ומתעצבת, שבעים שנה של חינוך, … עוד שנים רבות של ביטחון וחיזוק אהבת הארץ, ערבות הדדית וחברה שפועלת ממקום של כבוד ואהבת האדם.

 

סבטלנה איסחקוב,
מנהלת חט"ב ביה"ס "עתיד" ע"ש יוענה ז'בוטינסקי