שמואל יום טוב

תאריך לידה: תאריך פטירה: 09-02-1988
שמואל יום טוב
רב טוראי 
יום טוב, שמואל
 

בן רחל ומשה. נולד ביום י"ד בתשרי תשכ"ט(6.10.1968) ביפו. החל את לימודיו בבית-הספר 'גבעת-התמרים'. כשהיה בן תשע עברה המשפחה לראשון לציון שם המשיך את לימודיו בבית-הספר היסודי 'חביב'. בתום לימודיו היסודיים פנה ללימודים תיכוניים בכפר הנוער ע"ש יוהנה ז'בוטינסקי, במגמת מכונאות מטוסים וסיים אותם בהצלחה.

שמואל שכינויו בפי קרובים וחברים היה 'שמוליק', היה נער חייכן, שוחר שלום, בעל מודעות חברתית מפותחת וצורך להתנדב ולפעול למען הזולת. הוא ניחן בחוש צדק טבעי ומצא ביטוי הולם לרגישויותיו החברתיות בפעילות במסגרת ארגון נוער לנוער בראשון לציון, שם התנדב לטפל בילד בעל פגיעה מוחית. אולם מלבד פעילותו בשירות הזולת, טיפח את תחביביו האישיים והתמסר לעיסוק במוזיקה והתעניינות במטוסים ותעופה.

שמואל גויס לשירות חובה בצה"ל בינואר 1987 והוצב לשרת בחיל-האוויר כטכנאי מטוסים. הוא אהב את השירות בחיל והיה אהוב על עמיתיו ומפקדיו בטייסת. הוא שאף להתקדם במקצועו ולהיות מכונאי מוטס, אולם שאיפתו זו לא זכתה להתממש.

שמואל נפל במילוי תפקידו ביום כ"ב בשבט תשמ"ח (9.2.1988) עקב פציעה בתאונת-עבודה שאירעה בעת גרירת מסוק בטייסת והובא למנוחות בבית-העלמין הצבאי בחולון. הניח הורים ואחות – ריקי.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו על הצטיינותו של שמואל במילוי משימות ועל הרוח הטובה שמכוחה פעל תוך נכונות מתמדת להיות לעזר לעמיתיו.

 
(המידע המופיע בדף http://www.izkor.gov.il/HalalView.aspx?id=511743)