עיצוב חזותי

עיצוב- מדוע? מהו עיצוב? למי זה מתאים?   

 

בכדי לענות על שאלות אלו.. נשאל שאלות נוספות..

  1. האם קנית לאחרונה מוצר? מיקסר, מקרר, קומקום? התלבטת בנושא צורה, צבע, פונקציונאליות, הנדסת אנוש?
  1. קנית לאחרונה בגד? עלה בדעתך שהמראה שלך יתאים לצווי האופנה, למזג האוויר, לשעת הבילוי?
  1. קנית מתישהו בית? בודאי חשבת או חשבתם הרבה!

על הצורה, על החללים בהם תחיו, על הפתחים, כיווני האוויר והאור ועוד ועוד.

 

שלומה-1אזי אתם בהכרח מעצבים!

 

אתם מתכננים, מתלבטים, משרבטים סקיצות וסרטוטים, עושים חישובים מחישובים שונים , מגיעים להחלטות..ומבצעים!

במגמת עיצוב התלמיד מקבל את כל התנאים בכדי ליצור!  את הכלים, את הייעוץ המקצועי, את החופש בתוך מסגרת העבודה. זהו מקום להגשים חלומות! וגם לצאת עם בגרות מלאה, ותיק עבודות להמשך לימודים אקדמיים.

אנו פותחים לו דלת לחיים. למקצועות בתחום העיצוב עיצוב גרפי, תקשורת חזותית, עיצוב מוצר, עיצוב פנים, אדריכלות ועוד.

החיים בעידן המודרני בארץ ובעולם מחכים למעצבים צעירים ומוכשרים. אנו מספקים את הפלטפורמה והכלים. תביאו את הכשרון והרצון!

בוגרנו, ממשיכים לתארים אקדמיים במוסדות כמו HIT –המכון הטכנולוגי חולון, שנקר, בצלאל י-ם, ואף בחו"ל.

מגמת עיצוב בכפר הנוער יוענה ז'בוטינסקי נוסדה ע"י רכז המגמה והאמן שלמה כץ בשנת 1997. הפילוסופיה החינוכית שלנו היא שתלמיד יעבור ויתנסה במשך 3 שנות לימודיו במגמה , במגוון מקצועות-דיסיפלינות. רישום ציור וגרפיקה, פיסול בטכניקות שונות, קרמיקה, עבודה בעץ ברזל אבן וזכוכית. כדוגמת ה"באוהאוס" ביה"ס לעיצוב , במדינת ווימאר בגרמניה, בין שתי מלחמות העולם. התלמיד יתנסה, ויתמקד בדיסיפלינה מסויימת, בה יבצע את פרוייקט הגמר, וייעזר בכל העזרה שהמגמה מעמידה לרשותו.

בשנים האחרונות, לומדים אף תלמידי חט"ב בכיתות ז-ט במגמה, במסגרת קורסי העשרה.

בשנה"ל הבאה, הובטח לנו ע"י מנהלת ביה"ס גב' ורוניקה קופר, שידרוג רציני , וכניסת פרוייקט "הזנק לעתיד" למגמה.

במגמה 5 מורים, כולם בוגרי אקדמיה לאמנות ועיצוב.

התלמידים יוצאים לסיורים מקצועיים במוזיאונים בארץ, לסטודיות של אמנים ומעצבים ולימי עבודה בטבע.

לרשותינו סדנאות רחבות ידיים מצויידות במיטב האמצעים.

בשנים 2005-7 התארח במגמה פרוייקט "דיסקוור", שיתוף פעולה בין המכון הטכנולוגי חולון, בנק דיסקונט ומגמת עיצוב. סטודנטים מהמכון עבדו יחד עם תלמידי המגמה על עיצוב מוצרים. התוצרים הנבחרים זכו להיות מיוצרים ע"י בתי חרושת בארץ ובחו"ל. בנק דיסקונט ליווה ומימן הפרוייקט. אנו מברכים על הקשר עם המכון ומקווים להמשכו.

מסלולי הלימוד במגמה הם לבגרות, ומיועדים בעיקר לתלמידים בעלי רעב ותאווה לעשיה בתחומי העיצוב והאמנות הפלסטית. תלמידי המגמה משתתפים באופן פעיל בעשייה לטובת ביה"ס והכפר, ואף מבצעים פרויקטים עבור גורמי חוץ. שלטים, עיצובים גרפיים ותפאורות לארועים השונים.

 

עיצוב2

מבנה הלימודים במגמה

בחירה א': מדעי טכנולוגיה (30% מבחן פנימי)

בחירה ב': אמנות שימושית- ציור ותולדות האמנות ( מוגבר 30% ציור, 70% בחינה עיונית)

בחירה ג': עיצוב חזותי/מוצר-יסודות עיצוב ופרויקט גמר(30% תלקיט יסודות עיצוב, 70% פרוייקט)

 

המקצועות הנלמדים:

 

  • עיצוב חזותי ועיצוב מוצר-בניית דגמים,עיצוב חלונות ראווה, עיצוב אריזות
  • גרפיקה ידנית וממוחשבת (תוכנות: photoshop, illustrator)
  • מדעי טכנולוגיה
  • יסודות עיצוב
  • תולדות אמנות
  • רישום, ציור פיסול קרמי
  • שילוט ידני וממוחשב (תוכנת casmate)

 

מורי המגמה:

שלמה כץ, נעמי אברמוביץ, גליה קושניר, אייל כץ, אילנה רוז'נסקי